Ciężka zmiana biegów.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maranko
    Drive
    • 2004
    • 47

    Ciężka zmiana biegów.

    Zamieszczone przez huwe
    A jeszcze do pociągów- przecież jest więcej jak pewne, że brać kolejarska zgodnie by stwierdziła, że im się nie opłaca wozić TIR-ów ( no bo w końcu co im się qrwa opłaca).
    Akurat to znam doskonale "od kuchni" i uwierz mi, ze Cargo bardzo chetnie w kazdej chwili zacznie transport TIRow pociagami. Infrastruktura do tego jest, a przygotwanie ramp przeladowczych to kwestia kilku miesiecy. Ale potrzebne jest zapotrzebowanie.

    Jednak zadnej firmie spedycyjnej to nie jest na reke...
    Lepiej niszczyc drogi przeladowanymi TIRami, zanieczyszczac srodowisko, stwarzac dodatkowe zagrozenie na drogach, powodowac korki w miastach, etc, etc...
    Poprostu lobby przewoznikow kolowych ma sie zbyt dobrze... :?
    byla: Octavia
    jest: Inny
  • sebol
    Classic
    • 2004
    • 20

    #2
    Ciężka zmiana biegów.

    Ciężko zmieniają mi się bięgi, a szczególnie zmiana z jedynki na dwójkę. Występuje to na zimnym silniku np. po nocy. Po zrobieniu paru kilometrów biegi wchodzą lepiej. Czy to normalne? Auto ma przejechane 70 tys.
    sebol Octavia TDI/ALH

    Komentarz

    • map147
      Classic
      • 2005
      • 22

      #3
      Miałem tak (ale w feli) i to był zatarty lewarek. Po zimnej nocy cieżko chodził, a wczasie jazdy się rozkręcał. Wbrew pozorom nie miało to nic wspólnego ze skrzynią.
      Pozdrawiam
      Mariusz
      Octavia Drive BFQ - 1.6 - 102KM(148Nm) + LPG

      Komentarz

      • nico21
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 2640
        • Volkswagen

        #4
        Tylko cieżej wchodzi z jedynki na dwójke? Czy na inne tez?? Bo jak na inne tez to bedzie to moze wina zgęstniałego oleju w skrzyni. Tez tak mam jak auto postoi przez noc teraz na dworze. Jak sie silnik rozgrzeje to i skrzynia sie nagrzewa - olej robi sie bajdzije leisty.
        DACAR.team

        Komentarz

        • kejek
          Drive
          • 2005
          • 40

          #5
          Zanim mi skrzynia padłą, wszystko chodziło jak nówka. Więc się nie przejmuj, aha przekręciłem 165tkm. :lol:

          Komentarz

          • xekon
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 742

            #6
            proponuje najpierw przesmarowac gniazdo lewarka - ksztaltka plastikowa i powinna byc posmarowana (jakis smar grafitowy, lub cos na bazie silikonu, raczej nie uzywalbym zadnego WD40).

            Komentarz

            • Michal
              Classic
              • 2004
              • 14

              #7
              Mam to samo od wymiany oleju w skrzyni, jedynka ,dwójka na zimnym silniku ciężko wchodzi, jak sie nagrzeje to jest ok.
              Octavia TDI 90 KM

              Komentarz

              • tompol
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 410

                #8
                Mam to samo. Pojawiło się po wymianie oleju i wymianie sprzęgła i koła zamachowego. Rozmawiałem z mechanikami i oni raczej sugerują, że jeżeli nie ma problemów z wrzucaniem biegów przy zimnym, niepracującym silniku, to regulacja linek jest OK i raczej to będzie wina oleju. A wlali ten co zwykle wlewają, więc może to być efekt połączenia dwóch rzeczy: wymiany "wody", która była w skrzyni na olej o zalecanej lepkości + problemy z synchronizatorami, które wcześniej nie były odczuwalne właśnie z powodu "wody".
                Warsztat ten polecany jest głównie ze względu na to, że znają się na skrzyniach biegów. Oczywiście nie tylko. A specjalizują się w VAG.
                srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  #9
                  Miałem tak (ale w feli) i to był zatarty lewarek.
                  Fela ma wybierak ze sztywnym cięgłem na nie linkowy jak silniki TDI.

                  A wlali ten co zwykle wlewają, więc może to być efekt połączenia dwóch rzeczy: wymiany "wody", która była w skrzyni na olej o zalecanej lepkości + problemy z synchronizatorami, które wcześniej nie były odczuwalne właśnie z powodu "wody".
                  W skrzyniach biegów silników TDI VP wchodzi ok 2l oleju. Zalecany jest olej klasy 75W90 GL5 do skrzyń zintegrowanych z mechanizmem różnicowym.

                  Ja w swoim Leosiu ALH wymieniłem olej przed samymi dużymi mrozami (mam 74 kkm) na Shella syntetyka 75W90. Nic to nie zmieniło.
                  Dałem do regulacji w dobrym ASO mechanizm wybieraka - nic nie zmieniło. Oryginalny olej był podobny do zwykłego Hipola - gęsty i chyba max półsyntetyk.
                  Przesmarowałem kulisę zmiany biegów - bez zmian. Jak dwójka kijowo wchodziła na zimno tak nadal wchodzi. :evil:
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    Zalecany jest olej klasy 75W90 GL5 do skrzyń zintegrowanych z mechanizmem różnicowym.
                    Zalecany jest olej 501.50 który spełnia normy GL4, może być też stosowany olej co spełnia normy GL4 i GL5
                    Olej który ma samo GL5 nie nadaje się do skrzyń bo powoduje trudną prace synchronizatorów co skutkuje trudną zmianą biegów i szybkim uszkodzeniem skrzyni. Oczywiście wszystko syntetic 75W-90

                    Dlatego niektórzy piszą, że zmienili olej i po pewnym czasie skrzynia się wysypała.

                    Firmy olejowe produkują oleje przekładniowe syntetyczne 75W-90 i odmiany specjalnie dla WV Np. Texaco S4 lub Castrol TAF-X
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Sebastian_M26, czy mógłbyś zdradzić źródło informacji, że Texaco lub Castrol produkują specjalne oleje przekładniowe do VW ?. To co piszesz zakrawa na herezję, bo wówczas na opakowaniu takiego oleju powinna być info, że jest on tylko do VW. Prawda jest zaś taka, że autoryzowane serwisy leję olej tej marki z którą mają podpisaną w danym momencie umowę, tzn. która im zaproponuje lepsze warunki i ceny (muszą oczywiście spełniać określone wymagania jakościowe i lepkościowe). Czy skrzynie biegów w samochodach VAG-a to takie dziwolągi, że muszą mieć specjalne oleje ? Wręcz przeciwnie, w żadnej instrukcji obsługi nie znajdziesz, że ma być to Shell, Castrol lub inna firma. Nie może tego być z wiadomych względów - sam kilka lat temu opracowywałem Instrukcję obsługi samochodu, więc wiem.

                      Poza tym nie możesz pisać, że:" zalecany jest olej 501.50, który spełnia normy GL 4" bo to jest masło maślane. 501.50 to też norma tyle, że zakładowa i zwana specyfikacją.
                      Więc wychodzi na to, że wg Ciebie jedna norma spełnia zalecenia innej normy.
                      Wiadomo, że skrzynie VW miały zawsze to do siebie, że sterowanie nimi nie zawsze było zegarmistrzowsko precyzyjne (zależy od konkretnego egzemplarza). W starych VW Passatach po ok. 300 kkm przebiegu wszystko już chodziło OK, tyle, że czasami wyglądało to jak w Autosanie, czyli można było włączyć nie ten bieg który się chciało (wina luzów w mechanizmie zmiany biegów), ale muszę przyznać, że wystarczał do tego nacisk jednego palca.
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #12
                        RomanS, wydaje mi sie ze Sebastian napisal "np. te", a nie ze tylko te firmy.
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • RomanS
                          Elegance
                          • 2004
                          • 804

                          #13
                          No przecież nie chodziło mi o to, że Sebastian_M26 wymienił tylko 2 firmy (celowo dlatego wymieniłem Shella a pominąłem Castrola), tylko o to, że nigdy nie widziałem na opakowaniu żadnego oleju, że jest specjalnie dla VW - jak twierdzi kolega Sebastian _ M26. Przynajmniej jeśli chodzi o normalne manualne skrzynie biegów, których konstrukcja od ok. 20 lat jest ta sama.

                          Jeśli wyszło inaczej to sorry, widocznie już za bardzo myślę "na skróty"

                          EDIT: jeśli chodzi o ciężką zmianę biegów na mrozie, to przez pierwsze km to jest normalne. Chociaż olej syntetyczny to i tak niebo a ziemia w porównaniu z mineralnym. Mam porównanie Octavii ze skrzynią zalaną Mobilem a 12 letnim Passatem gdzie nie wiem jaki olej jest ale podejrzewam mineralny, bo przy minus 25oC włączyć bieg to dopiero wysiłek
                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez RomanS
                            No przecież nie chodziło mi o to, że Sebastian_M26 wymienił tylko 2 firmy (celowo dlatego wymieniłem Shella a pominąłem Castrola), tylko o to, że nigdy nie widziałem na opakowaniu żadnego oleju, że jest specjalnie dla VW - jak twierdzi kolega Sebastian _ M26. Przynajmniej jeśli chodzi o normalne manualne skrzynie biegów, których konstrukcja od ok. 20 lat jest ta sama.
                            Olej Texaco Geartex S4 75W-90 pisze, że spełnia VW 501.50.


                            Olej Castrol TAF-X pisze, że spełnia VW 501.50:


                            i o to chodziło Sebastianowi k
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #15
                              Sebastian_M26, napisał:

                              Firmy olejowe produkują oleje przekładniowe syntetyczne 75W-90 i odmiany specjalnie dla WV Np. Texaco S4 lub Castrol TAF-X

                              Jeśli to są oleje specjalne dla VW, to czy tak jest to napisane na opakowaniach ? I np. do Mercedesa nie można ich stosować ? Szczerze wątpię. Jeśli można je stosować też do inych marek pojazdów, to nie można pisać, że są specjalnie dla VW produkowane !
                              :evil: A wypowiedź Sebastiana jest jednoznaczna. :roll:
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz

                              • jaro4444
                                Rider
                                • 2006
                                • 508

                                #16
                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Zalecany jest olej klasy 75W90 GL5 do skrzyń zintegrowanych z mechanizmem różnicowym.
                                Zalecany jest olej 501.50 który spełnia normy GL4, może być też stosowany olej co spełnia normy GL4 i GL5
                                Olej który ma samo GL5 nie nadaje się do skrzyń bo powoduje trudną prace synchronizatorów co skutkuje trudną zmianą biegów i szybkim uszkodzeniem skrzyni. Oczywiście wszystko syntetic 75W-90

                                Dlatego niektórzy piszą, że zmienili olej i po pewnym czasie skrzynia się wysypała.

                                Firmy olejowe produkują oleje przekładniowe syntetyczne 75W-90 i odmiany specjalnie dla WV Np. Texaco S4 lub Castrol TAF-X
                                Sebastian klasa GL-5 jest wyższa od GL-4, wymaga odporności na większe naciski jednostkowe, np w mostach hipolidalnych. Nie bez kozery napisałem, że olej ma być przeznaczony do zintegrowanych skrzyń biegów (wówczas wymagane jest GL-5 do przekładni głównej a do części odpowiedzialnej za biegi najczęściej GL-4). Norma 501.50 jest normą fabryczną VW i to, że dany olej nie ma homolgacji, nie świadczy, że jest zły...
                                Do olejów, które wymieniłeś dodam np BP Energear SGX

                                oraz Mobil Gearlube VS 200


                                A teorię o konieczności spełniania VW501.50 tylko przez oleje Gl-4/5 obala np polski produkt:
                                http://zcs.sky.pl/index.php?page=sho...cc16a27e3dc254 k

                                Choć przyznam po moich ostatnich bojach, że po raz ostatni spróbuje i spuszczę tego Shella GL5 75W90 i zaleję z ciekawości Texaco S4. Dlaczego? Dlatego, że oleje GL-5 są bardzo odporne na ścinanie i EP więc utrudniają teoretycznie pracę synchronizatorów a powinny być stosowane w zasadzie tylko w mostach napędowych. Dlatego spróbuje we wtorek tego Texaco S4 i uwagami podzielę się z Szanownym Gronem. k
                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  #17
                                  jestem dystrybutorem olei marki Texaco dlatego pisałem o 2 markach olejów castrol, texaco związanych z normą 501.50

                                  Np. firma Texaco produkuje 2 typy olei przekładniowych
                                  1. Multigear S 75W-90 ( API GL4, API GL5 + inne normy różnych producentów)
                                  2. Multigear S4 75W-90 ( API GL4 + tylko norma VW 501.50)

                                  Olej numer 2 posiada mniej dodatków EP i jest olejem tańszym od nr 1

                                  Multigear S4 z tego co mi wiadomo jest dystrybuowany od 20L wzwyż, więc może być problem z zakupem ( 20L kosztuje 444 netto)
                                  Natomiast Castrol TAF-X jest 0,5l po 25zł brutto

                                  Jaki jest sens produkowania przez firme 2 podobnych do siebie olejów?
                                  A więc te 2 wybrane firmy produkują oleje wyspecjalizowane dla VW

                                  Przy złym wykonaniu skrzyni biegów żaden olej niestety nie pomoże, ale przy oleju GL4 powinna być łatwiejsza zmiana biegów niż GL5
                                  ale czy tak jest użytkownik jaro4444 wkrótce podzieli się doświadczeniem.

                                  Z tego co wiem skrzynie od początku produkcji Octavi były zalewane olejem syntetycznym 75W-90 501.50, może sie myle?
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • jaro4444
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 508

                                    #18
                                    Multigear S4 z tego co mi wiadomo jest dystrybuowany od 20L wzwyż, więc może być problem z zakupem ( 20L kosztuje 444 netto)
                                    Kurcze trochę mnie tym zmartwiłeś. Choć wierzę w mojego mechanika bo jest zakładem partnerskim Texaco. Miał nawet ostatnio Multigear S4 po 25 zł/l i się wq.... :evil: bo za Shella płaciłem po 50 zł/l :?

                                    A co do olejów to trochę namieszałeś Sebastian_M26 :szeroki_usmiech

                                    Texaco proponuje w klasie 75W90:

                                    -
                                    1. Multigear S 75W-90 ( API GL4, API GL5 + inne normy różnych producentów)
                                    i nie:
                                    2. Multigear S4 75W-90 ( API GL4 + tylko norma VW 501.50)
                                    tylko Geartex S4 75W-90 (API GL-4 VW 501.50) k

                                    Co do Castrola TAF-X to dzwoniłem dziś do Niemiec do szwagra (kilka lat pracował w serwisie VW a później przy automatach ZF i DB) i potwierdził - lał taki do skrzyń grupy VW.
                                    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                    Komentarz

                                    • tompol
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 410

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jaro4444
                                      Dlatego spróbuje we wtorek tego Texaco S4 i uwagami podzielę się z Szanownym Gronem. k
                                      Wiadomo już coś w sprawie tego oleju? Czekam z niecierpliwością, bo po rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się, że przy wymianie chyba wlali GL5 i to w dodatku pewnie Hipol. :roll: Więc zastanawiam się nad zmianą.
                                      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                      Komentarz

                                      • jaro4444
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 508

                                        #20
                                        No wiadomo :szeroki_usmiech

                                        Wczoraj odebrałem bryke bo mi jeszcze oprócz oleju robili rozrząd i silentblocki tylnej belki. Maszyna postała noc i próba dziś ... Więc jest dużo lepiej choc nie rewelacyjnie :|
                                        Na zimno biegi wchodzą nadal dość ciężko ale płynniej, bez zgrzytów przy szybkim włączaniu. Na ciepło wchodzą perfekcyjnie - leciutko, płynnie i szybko.
                                        Jak chciałem przetestować dziś w drodze do roboty jak szybko to usłyszałem wielkie ssssss :diabelski_usmiech
                                        Noga z gazu w robocie wóz na kanał i okazało sie, że dolne łącze elastyczne wyskoczyło z intercoolera bo mechanik źle założył opaskę :evil: Rozpinał przewody, żeby mieć lepszy dostęp do rozrządu. Już mu posłałem telefonicznie "pozdrowienia" :szeroki_usmiech
                                        Min roboty i Leoś znów zasuwa i zgania czeszki z drogi :diabelski_usmiech
                                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                        Komentarz

                                        • Lyzwa
                                          Classic
                                          • 2006
                                          • 4

                                          #21
                                          W tamtym tygodniu, po przejechaniu 400 km (tyle jade do pracy) biegi zaczęły nieprecyzyjnie wchodzić. Pojechałem do najbliższej stacji ASO w Bielsku -Białej. Tam dolali mi 0,5 l oleju do skrzyni biegów i biegi chodzą znów jak trzeba. W zimie, po postoju w nocy przy - 20 stopniach biegi ciężko chodzą w każdym samochodzie. To chyba normalne?
                                          Silnik: 1,6 FSI
                                          Przebieg: 60 000 km

                                          Komentarz

                                          • jaro4444
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 508

                                            #22
                                            W zimie, po postoju w nocy przy - 20 stopniach biegi ciężko chodzą w każdym samochodzie. To chyba normalne?
                                            To tak ale ok 0C jeśli chodzą jak w T-55 to nie jest normalne. Dziś znów pojeździłem Leosiem po nocce i biegi chodzą lepiej jak na Shellu choć do ideału im nadal brakuje nieco. Pogonię go dziś ok 400 km i zobaczę jak będzie po trasie, bo wówczas dodatki EP powinny wejść w reakcję z metalem synchronizatorów i już powinna chodzić jak trzeba.
                                            Lecę w trasę i pozdrawiam.
                                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                            Komentarz

                                            Pracuję...